søndag den 11. september 2011

Hvad gør jeg ?? Ideér ???

Denne fine fine sætte-kasse har fulgt mig i rigtig mange år.
Den har været oppe og hænge af flere omgange og også i lange tider , været pakket væk...
Det er en rigtig sætte-kasse, altså en der oprindelig har været brugt til små bogstaver til tryksags-opsætning..

Nu er mit spørgsmål til jer.. Hvad stiller jeg op med den ??
 Den stod nemlig en overgang i en kælder, og vi var så uheldige at have oversvømmelse.. så som det måske kan ses på næste billede har den fået nogle skjolder, der hvor vandet gik til...
Og de sidste 10 år har den bare lagt allerbagerst i skurret...
Hvad går jeg?? Helst så jeg at den skulle forblive i "træfarve" Men er der en der har et tip til hvordan jeg får skjolderne væk???
Eller skal jeg slibe den, og male den ?? Evt dekorere den med papir ??Eller noget helt tredie???

Hvad ville du gøre hvis det var dig ??? Tips og gode råd til hvad jeg går med denne smuksak, modtages med kyshånd....

4 kommentarer:

  1. Fedeste trykkeriskuffe :-D

    --- slib let oliér bagefter så får du trået årer frem - evt. lakering i stedet.

    Eller send den til sprøjtelakering - hvis du ikke selv mestrer kunsten.

    Alternativt mal op og dekorér de små skuffe rum med tapet, hyldepapir/collage, fotos - you name it - mulighederne er mange.

    Held og lykke med projektet.

    SvarSlet
  2. Hej Mille.. Ja tak, den er rigtig fin.. Tror jeg vil prøve med en let omgang sandpapir for at prøve at få skjolderne af.. Ellers er der jo altid tilbage at få den malet ;-))
    God aften til dig...

    SvarSlet
  3. lækker sætterkasse - sjældent man ser dem så store og flotte.
    Jeg ville nok male den i en smuk farve og gå igang med at klippe og klistre i forskellig lækkert papir til bagbeklædningen ;-)
    Spændt på at se hvad du finder på.
    God fornøjelse

    SvarSlet
  4. Sådan en har jeg også - jeg har malet den hvid i en periode, hvor jeg havde brug for RO i indretningen... Tror stadig ikke jeg er klar til at tapetsere den, da det vil "rode" lidt med forskellige mønstre i de mange små rum. ;)

    SvarSlet