mandag den 26. december 2011

Pasta, som kun Mama kan lave den...

Ha Ha... Ja sikke en overskrift..
Men jeg fik altså en pastamaskine i julegave, og efter et par dage med masser af julemad skulle den prøves af her til aften..

Jeg skal lige sige at jeg ALDRIG selv har prøvet at lave pasta selv før, så jeg googlede en opskrift og gik igang..
Hvor var det nemt og hurtig at lave sådan en dej..

400 g mel ( 1/2 durum- 1/2 hvedemel)
4 hele æg
1 spsk olie
1/2 tsk salt

æltes godt til det bliver smidigt og blødt, og stilles på bordet og hviler..
min nye maskine :-))
Noget af pastaen klar til at komme i gryden..
Og VOILA, superlækkert pastaret med
 champignon-broccoli-bacon flødesovs.
Jeg vil ikke udelukke at der aldrig kommer tørret "fabriks" pasta i vores køkken længere, men hold nu lige op hvor er den hjemmelavede bare så meget bedre.. 

Velbekomme hvis du selv skulle få lyst til at gå igang..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar